找回密码
 注册
X系列官方授权正版
搜索
查看: 1201|回复: 2

[讨论] encounters.txt小研究

[复制链接]
发表于 2008-12-14 16:49:13 | 显示全部楼层 |阅读模式
星系殺手、V.Neuman、蝗災都在裡面了……
RANDENC_MIN_TURN                       25        // Players won't receive random encounters until after this turn.
RANDENC_TURNS_TO_RESET_ODDS            2        // Odds are reset after this many turns with no one fighting.
RANDENC_MIN_ODDS                       0        // 0%
RANDENC_MAX_ODDS                       100        // 100%
RANDENC_BASE_ODDS                      10        // Base chance of player receiving a random encounter when they aren't fighting.
RANDENC_DEC_ODDS_COMBAT                40        // Decrease in player odds for each combat round they fight (including random encounters).
(呵呵,這就是說戰得越多就越不容易出隨機事件么)
RANDENC_INC_ODDS_IDLE                  20        // Increase in player odds for each combat round they do not fight.
RANDENC_INC_ODDS_ROUNDS                10        // Increase in player odds for each additional round of combat that turn.
RANDENC_TURNS_TO_EXCLUDE               10        // Turns after getting a random encounter before a player can potentially get another one.
RANDENC_SINGLEPLAYER_ODDS              2        // Of 100.  For singleplayer games.  Overrides odds for multiplayer.

SYSTEMKILLER_ODDS                1.0                // (0-100) Percentage chance per turn to init system killer.
SYSTEMKILLER_MINTURN        100                // First turn to start rolling for system killer to show up.
SYSTEMKILLER_MINSYS                50                // Minimum number of systems in a map for system killer to show up.
(小於50星的星圖就沒有星系殺手了……)

VNEUMANN_MIN_CHILDREN                        2        // Mom always magically has enough RUs to maintain this baseline num children.
(即使V.Neumann一個資源都沒撈到也能magically自動再生到2個小船……)

BLASTEROIDS_MIN                                6        // if less then per-ship x num-ships
BLASTEROIDS_PER_SHIP                        3
(嗯,難道是船越多就越多小行星?!)

PIRATE_NUM_SHIPS_PER_PIRATE                3
PIRATE_NUM_SATS_PER_PIRATE                4
PIRATE_SAVINGS_BONUS_PER_CRUISER        100000
這個是我目前最關心的東西……有高手來解析下什麽意思么……

SWARMQUEEN_MAXQUEENS_SYSTEMSPERQUEEN        10                // Max of 1 queen for every x systems.  0 for no limit.
最多10星系1女王(那是不可能發生的事……)

[ 本帖最后由 ihf 于 2008-12-14 17:57 编辑 ]

评分

参与人数 1UCC +50 收起 理由
roy986 + 50 恭喜你中奖了,第200主题奖励! ...

查看全部评分

发表于 2008-12-14 17:56:03 | 显示全部楼层
劫掠者那个估计是每抢得一艘CR级货船奖励100000储备资金吧,不过我向来没兴趣派舰队去抢劫,不清楚是不是这样,下次试试看~~~
回复

使用道具 举报

发表于 2008-12-19 12:42:27 | 显示全部楼层
抢劫奖励太少,如果上1000W那就去干海盗.